Liberty Media cały czas ma dość poważny problem z nowym logo Formuły 1, w stosunku do którego inna zanana firma, 3M, zgłosiła zastrzeżenia.
Jedną z pierwszych rzeczy jakie amerykański koncern zrobił po przejęciu Formuły 1 od CVC była zmiana wizerunku sportu i zwiększenie aktywności w mediach cyfrowych.Kibice mogą się teraz cieszyć świetnymi filmikami, które atakują ich na Facebooku, Twitterze czy YouTube. Nowe władze F1 szybko chciały również uporać się ze zmianą logo, tak aby było ono bardziej adekwatne do przekazywania cyfrowych treści.
Po raz pierwszy nowe logo F1 zaprezentowano po wyścigu w Abu Zabi w zeszłym roku i od razu wywołało ono falę krytyki ze strony fanów, którzy przywykli do starej grafiki. Na dobre zadomowiło się ono w tym roku, a kibice chyba szybko zapomnieli o jego zmianie i przyzwyczaili się do nowego wyglądu.
Liberty Media cały czas ma jednak problem z nowym logo, gdyż prawnicy firmy 3M raczej szybko nie zrezygnują ze swoich roszczeń.
O tym, że 3M ma zastrzeżenia do nowego logo F1 informowaliśmy już kilka miesięcy temu. Teraz wiemy już, że firma słynąca ze sprzedaży taśm klejących złożyła oficjalne zastrzeżenie w europejskim odpowiedniku Urzędu Patentowego.
Prawnicy 3M złożyli swój sprzeciw wskazując, że nowe logo F1 jest bardzo podobne do logo jednej z marek 3M, firmy Futuro, która zajmuje się produkcją rajstop.
Sprzeciw został złożony 22 maja, a Urząd z reguły rozpatruje takie sprawy w ciągu kilku miesięcy.
Jeżeli decyzja będzie nieprzychylna dla Liberty Media te albo będzie musiało porozumieć się bezpośrednio z 3M w tej sprawie, albo zmienić logo.
07.09.2016 07:22
0
Mechanicy będą mieli przej... dźwigać takie koła.
13.06.2018 10:00
0
Mi bardzo pasowało stare logo, nie rozumiem po co je zmieniali. Chcą polepszać widowisko, ale jak dla mnie coś im nie wychodzi. Jedyny plus, to że niesamowicie skoczyła aktywność w mediach społecznościowych.
13.06.2018 11:49
0
Wycofanie się z obecnego loga nie wchodzi w grę, dla Liberty byłaby to wizerunkowa katastrofa. Zapewne dogadają się ($$$) bezpośrednio z tą firmą od majtek i na tym się skończy.
13.06.2018 12:54
0
Niestety jedna z wizerunkowych klap nowych władz. Nie dość, że stare logo było klasykiem i o wiele lepszym od nowego, nie zmienia się na siłę czegoś, co jest zakorzenione w świadomości odbiorców i jest po prostu świetne, to jeszcze nikt nie zauważył podobieństwa do innej firmy. Bardzo bym chciał, aby zostali zmuszeni do zmiany.
13.06.2018 13:25
0
Z tym logo jest taki problem, że jak ktoś nie ogląda F1, to nawet nie skojarzy że Fl to skrót of Formula 1.
13.06.2018 17:13
0
Rozdmuchana sprawa to dobra reklama dla 3M. A może jeszcze kilka groszy wyrwą od Liberty Media.
13.06.2018 18:01
0
Powinni się dogadać i dodać do nowego logo damskie rajstopy zawieszone na sznurze do bielizny. :)
13.06.2018 20:14
0
J LM
13.06.2018 20:17
0
To ze dwóch ludzi na naszej planecie ma jeden pomysł na coś to jedno. Szczerze wątpię żeby wzorowali się na logo 3M, ale odebranie tak zajebistej grafiki dawnego loga F1 - niech cierpią. Z drugiej stony, jak ktoś wyżej napisał, 3M chce tylko trochę forsy i tyle, niestety, te dwa gówniane paski, wróc, trzy, pewnie pozostaną.
13.06.2018 20:19
0
Swoją drogą, teraz F1 jest kojarzona z firmą od rajstop i to dla facetów z tego co wiem. To dopiero kompromitacja.
13.06.2018 21:27
0
@9 Z tego co ja wiem to firma Futuro wytwarza ściągacze, stabilizatory,ortezy itp i chyba niewiele mają wspólnego z męskimi rajstopami.Fakt że Liberty zaliczyło wpadkę z tym logo.
16.06.2018 16:22
0
Ciekawe czy ma to jakiś podprogowy związek z FuturoCoinem :)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się